Розроблені технології, які не дадуть водіям заснути за кермом
Розроблені технології, які не дадуть водіям заснути за кермом Авто-електроніка | Опубліковано - 2017-07-28 13:35:02 (695 раз прочитано) |
![]() Сонливість може стати причиною безлічі проблем. І мова не тільки про задремавших на іспиті студентів. Ситуації, коли заснув за кермом водій «большегруза» на жвавій трасі, закінчуються набагато трагічніше. Рішення цієї проблеми представили інженери японської корпорації Panasonic. |
За підсумками спільних досліджень з рядом університетів вони створили концептуальне рішення, яке не тільки відслідковує момент, коли на людину починає нападати втому і дрімота (навіть якщо він її ще сам не помічає!), але і передбачає подальшу динаміку і може створити умови, в яких людині більше не захочеться спати. Розробка оформлена у вигляді салону автомобіля, в передню частину якого вбудували камеру з системою розпізнавання осіб, а також інфрачервоні і температурні сенсори, підключені до системи штучного інтелекту. Для створення останньої Panasonic зібрав і опрацював велику базу зображень людей, що перебувають у різних станах (засипання, радість, смуток тощо). Її психологічний аналіз і подальша перевірка спільно з громадським інститутом Ohara Memorial Institute for Science of Labour дозволили створити точну класифікацію зовнішніх ознак, відповідних різним ступеням сонливості. ![]() Більшість людей, засинаючи, мимоволі подають характерні невербальні сигнали. Вираз обличчя, уповільнене моргання і навіть зміна температури тіла однозначно вказують на те, що водій скоро втратить контроль над собою і транспортним засобом. Технологія Panasonic безконтактно і точно фіксує особливості моргання і зміни виразів на його обличчі. Розпізнавши ці ознаки на ранній стадії, штучний інтелект не дасть людині відключитися. Причому зробить це набагато ніжніше, ніж всі існуючі досі пристрою, будившие господарів з допомогою різких звуків або неприємних вібрацій. Люди погано засинають в прохолодній і яскраво освітленій середовищі, тому призвести розбудила в почуття можна, просто знизивши температуру в приміщенні. При цьому важливо знайти тонку грань, коли людина буде досить бадьорий, але і не окоченеет. Спільне дослідження з Жіночим Університетом Nara дозволило інженерам Panasonic розробити технологію оцінки «індивідуального відчуття температури». Вона може використовуватися всередині автомобіля, де особливе значення мають не тільки температура, але і розподіл повітряних потоків від кондиціонера. Гнучко підлаштовуючи роботу клімат-контролю під індивідуальну реакцію водія (яка залежить навіть від кількості надягнутої на людину одягу), система допоможе йому залишатися бадьорим. Алгоритм роботи системи ![]() Нове рішення Panasonic ґрунтується на 22 патенти і може використовуватися не тільки у виробництві приватних і промислових автомобілів, але і в офісах, освітніх установах (в адаптованій формі). Перші зразки системи для тестування будуть доступні з жовтня 2017 року. |
Інші новини