Mr. Dream Car: киянин, автомобілі якого потрясли Америку
Mr. Dream Car: киянин, автомобілі якого потрясли Америку Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2017-08-23 19:20:48 (1614 раз прочитано) |
![]() |
У США його називали не інакше, як Mr. Dream Car, за його стиль в автомобільному дизайні. Він відмовив самому Харлі Ерлу – шеф-дизайнер General Motors, коли той кликав його на роботу. Чому? Волів компанію, в якій йому давали більше свободи. Творчої свободи. А легендарний американський автомобільний дизайнер Харлі Ерл згодом створював Chevrolet Corvette, надихаючись моделями зі склопластику, зробленими Олексієм Сахновским. ![]() Але до цього була робота перекладачем і навіть практика в дизайні жіночих суконь. Ну так автомобільними дизайнерами стають не відразу, по щучому велінню. Цього треба хотіти, до цього треба прагнути. ![]() Дизайнер жіночих суконь і перекладач Граф Олексій Сахновський захоплювався автомобілями з дитинства. Його просто заворожував Mercedes-Benz, який був у них в сім'ї. Сім'я Сахновських, до речі, спеціально для тих, хто називає Олексія Володимировича російським автомобільним дизайнером, була не тільки української, але по батькові мала козацьке коріння. А по матері дідусем Олексія був відомий український цукрозаводчик Терещенко. Той самий. Один з найбагатших людей свого часу в Україні, який хотів налагодити перше в країні автобусне сполучення між Києвом і Житомиром. ![]() Згодом, вже ставши громадянином США Олексій Сахновський буде створювати дизайн автобусів. Правда, на жаль, вони дивували не українських американських пасажирів. При чому тут США? Туди Сахновський прагнув потрапити багато років, тому, що саме там була найбільша автомобільна промисловість і найбільші можливості для самореалізації. Але шлях в Штати не був легким. ![]() В 17 років, в 1917-му, після більшовицької революції, молодий граф Сахновський змушений був емігрувати. Спочатку до Швейцарії, потім – в Бельгії. Маючи непогану освіту і знання мов 4, Олексій Володимирович вступив на навчання на інженерний факультет Швейцарського університету. Але грошей закінчити повний курс не вистачило. Тільки три курсу. І довелося шукати роботу. А паралельно навчатися в Брюссельській школі мистецтв і ремесел Ecole des Arts et Métiers. Сахновський працював перекладачем, і дизайнером жіночих суконь в Парижі. Але саме знання мов і аристократичний смак допомогли Олексію Володимировичу потрапити в автомобільний світ. Його взяли перекладачем в компанії Carrosserie Hibbard et Darrin, яка займалася дизайном автобусів. А в 1924 році – в бельгійській Carrosserie Van den Plas. ![]() Ательє Антуана Ван ден Танку – це рівень. Тут працювали з ексклюзивними шасі і створювали на них ексклюзивні кузова. В тому числі і для бельгійських «Роллз-Ройс» - лімузинів Minerva. Автомобільні ескізи Сахновського привернули увагу і перекладачів з його підвищили до доопрацювання кузовів перед відправкою клієнтам. Дали можливість прикрасити торт вишенькою», додати останній яскравий штрих. І це дуже складне завдання. Коли Сахновський з нею впорався, його підвищили до арт-директора фірми. Історія про те, як Бельгія розгубила свій автопром. Унікальна колекція ![]() Тут Сахновський, який підписував свої ескізи на французький манер Алексіс де Сахновски, зміг по-справжньому проявити себе. Він створив індивідуальний дизайн автомобілів для індійського магараджі і для сина знаменитого письменника Артура Конан Дойля. Для магараджі - Minerva, для Конан Дойля - Rolls-Royce 20 HP. ![]() ![]() Minerva Сахновського отримала Гран-прі на престижному конкурсі автостиль в Монте-Карло в 1926 році. Потім було ще кілька цікавих робіт на шасі Minerva, одна з яких повторила успіх в Монте-Карло. ![]() ![]() Потім були й інші успішні роботи, удостоїлися високих нагород. І серед них в 1928 році кабріолет Packard Eight, який не тільки отримав нагороду за дизайн на конкурсі в Монте-Карло, але і був відвезений компанією в Америку, як зразок для наслідування. ![]() Кінець епохи Джуджаро: дизайнер, який врятував не один автопром Цей автомобіль відкрив дорогу для реалізації здібностей Сахновського у Сполучених Штатах. Тоді-то йому і зробив пропозицію шеф-дизайнер General Motors Харлі Ерл, який спеціально приїхав на виставку в Париж, щоб особисто обговорити умови контракту. Як робили Volkswagen в 1951 році. Рідкісні фото Але Алексіс де Сахновски в якості американського роботодавця вибрав іншу компанію - Hayes Mfg. Co. Тут йому запропонували посаду арт-директора. ![]() Американська мрія Американською мрією для Сахновського було не просто потрапити в США, але і реалізувати там свій талант. У компанії Hayes Mfg. Co. для цього були всі умови. І Сахновський не обманув очікувань. Створений ним спеціально для власника компанії Гектора Хейза автомобіль Cord L-29 вважається шедевром авто дизайну. ![]() Cord L-29 28-річного Сахновського став першим автомобілем американського виробництва, який взяв гран-прі на конкурсі елегантності в Монте-Карло і на конкурсі елегантності в англійській Бьюлі. А в Парижі головний приз цього автомобіля присудили заочно – до його прибуття на автошоу. Вже у наші дні - в 1997 році Cord L-29 експонувався на престижному конкурсі в Пебл-біч, де взяв нагороди в трьох номінаціях. А в 2012 році його продали з аукціону, між іншим за $2 420 000. ![]() 4 роки Сахновський пропрацював в Hayes Mfg. Co., з воріт якої за цей час вийшло чимало красивих автомобілів. Паралельно Алексіс розробляв стиль автомобілів марки DeVaux, завод по виробництву яких розташовувався по сусідству з Hayes Body Co. ![]() У 1932 році, коли компанія Хейза прогоріла, начальник відділу стайлінгу Packard Едвард Маколей запросив Сахновського в якості консультанта. І він доклав руку до витонченого фаетону Packard Twelve. ![]() Є відомості про вклад Сахновського в стайлінг кабріолета Marmon Sixteen Convertible Victoria. ![]() Chrysler запросив Алексіса для порятунку своєї революційної моделі Airflow – першого авто концерну в стилі стримлайнер, а також першого авто марки з несучим кузовом. А з 1934 року Сахновський працював над стилем різних моделей марки Неша. ![]() Чому змістили з поста легендарного Фердинанда Піха? ![]() У великій автомобільній державі США, у Сахновського була можливість реалізувати свої найсміливіші ідеї і футуристичні проекти. Американські автомобільні гіганти хотіли дістати покупців. І незвичайний привабливий дизайн був перевіреним способом. ![]() ![]() В 30-е і 40-і роки минулого століття Сахновський створив дизайн багатьох популярних американських автомобілів в різних компаніях. Більшість з них користувалися успіхом, а деякі - випередили свій час. Не випадково, американські журналісти називали Сахновського Mr. Dream Car. Чого варто сміливий для свого часу дизайн беськапотних вантажівок White. ![]() Сахновського захопив аеродинамічний стиль з обтічними формами, згодом названий эйрстрим (airstream). І це були не тільки фургони. Коли Канада ввела заборону на рекламу пива, пивні королі Джон і Х'ю Лаббаты вирішили привертати увагу ефектними автомобілями для його перевезення. Дизайн Сахновського повністю виправдав очікування. ![]() У 1938 році за проектом Сахновського було випущено понад 200 обтічних бензовозів Dodge Airflow Tanker Truck. ![]() Оригінальне творіння стиліста – будинок на колесах Jungle Yacht («яхта для джунглів») на базі International D-35 для африканської експедиції дослідника Аттіліо Гатті. Цей 13-метровий автопоїзд перетворили в 5-кімнатні апартаменти, які включають лабораторію, фотостудію і радіорубку. ![]() У повоєнний час дизайнер продовжив роботу над обтічним технікою. Зокрема, у 1950 році з'явився автобус White Dream Coach, вперше у світі одержав кондиціонер. Крім того, Сахновський розпочав співпрацю з конструктором Престоном Такером і запропонував йому проект купе Tucker Carioca. ![]() Помер Олексій Сахновський в 1964 році в Атланті (США). Великі дизайнери: Луїджі Колани - віртуоз аеродинаміки Реально українцеві стати автомобільним дизайнером? ![]() Але автомобілі, намальовані Сахновским, вантажівки для перевезення палива та канадського пива до цих пір викликають захоплення своїм зовнішнім виглядом. Вони стали символами свого часу. Візитними картками американського автопрому минулого століття, які створив наш талановитий земляк. Яке київське винахід зумовило розвиток міського транспорту на кілька десятиліть ![]() Як українець став дизайнером в легендарному McLaren Хто знає, який сьогодні була б автомобільна промисловість України, якби не 1917-рік, після якого покинула країну маса талановитих людей світового рівня. Сікорський, Сахновський – вони були киянами, але славу придбали вже за кордоном. А те, що без мізків і вмінь наших земляків і американський і європейський авто і авіапром були б іншими – факт. |
Інші новини